Saturday 11 June 2011

Satty & Vivi

Da 2 bulan.. aku tak dapat hubungi dia.. kalau nak jumpa kat campus, rasenye tak kan mungkin. sebab final semester hanya ada final project thesis. so aku tak rase akan jumpa dia dikampus. Gegaran telefon aku menyentak lamunanku, Aku da janji nak keluar tengok wayang harini. Well, hubungan aku dengan Mahafiz semakin rapat dan baik nampaknya. Setiap minggu pasti dia akan ajak aku keluar. Mahafiz seorang yang sangat menawan hati. Kuat Agama, Pandai mengaji, Solat penuh, Baik, lemah lembut, penyayang, memahami dan juga gentleman!. A perfect imaginary husband for me! haha.. but sampai sekarang he have not declare anything with me. Once a week, he will called and ajak keluar. Mungkin dia pun sedang busy dengan projek. Its ok, at least aku pun ada masa nak fokus kat research aku. 

"On my way fiz" Aku menjawab gembira.  Berlari-lari anak menuruni anak tangga.  Sebijik kereta MyVi SE berwarna merah jambu menanti disimpang jalan. EH? mane Satria dia? hati aku berteka teki.  Dia keluar dengan senyuman. Aku membalas. "Fiz, wheres Satty?" Nick name Satria dia Satty.. aku yang bagi haha.. "Ade, Kat rumah.." Dia membalas selamber. "Then, Whos car is this?" aku memandangnya penuh tanda tanya. "Kawan, nak bagi kat dia la ni" statement yang lagi menyebabkan aku pelik.. "so, kite balik amik Satty ke?" Aku berkerut dahi cuba mencantumkan semua puzzle. "Nope, kawan i yang akan bawak kita jalan" Dia menggeleng perlahan. First time dalam sebulan dia bawak kawan sekali time kami keluar. "Ok, lets go.." Aku mengangguk dan berjalan menuju ke tempat duduk penumpang. Pantas tangannya menangkap lengan aku. "Nope, arini sayang kene duduk kat sini" Dia membuka pintu pemandu dan menghulurkan kunci kereta tersebut kepadaku. Aku terpinga lagi. "Ha?" Aku terus terpinga. "Its yours sayang, i bought it for you so today you gonna drive me to wherever you wanna go" Dia menarik dan menolak aku lembut masuk kedalam kereta. Aku masih terpinga.. kereta aku???? Dia belikan aku kereta????

"Go sayang, its ok.. you can do this.. im here" Mahafiz memandangku penuh kasih sayang.. Aku yang masih lagi terpinga memandang stereng kereta itu lama. "I cannot accept this Fiz..This is too expensive" Aku memandangnya sambil mengeluh perlahan. "Its Ok, i wanna give it to you sayang.. i tak nak you susah nak ke sana sini.." Dia mengelus pipi aku lembut. "But why?? Im ok Fiz.. I da biasa.. Lagipon..." Aku menolak tangannya perlahan. "Lagipun ape?" Dia memandangku lama. "Lagipun, i dont deserve this. I am no body.." Aku memandang keluar tingkap dan perlahan tangan aku digenggam. "You are wrong, You are my everything sayang.." Aku menoleh melihat wajah Mahafiz. Kelihatan tenang. "What do you mean?" Aku harap dia ucap kata-kata keramat tu.. pls..!  "Without you sayang, i mungkin tak sebahagia ni.." sekali lagi dia mengelus wajahku lembut. Aku bahagia!.. 

No comments:

Post a Comment