Saturday 11 June 2011

Nida.

Da seminggu aku kehulu kehilir bersama Vivi kesayanganku. Aku memang seorang yang bertuah!. memiliki seorang kekasih yang sangat menyayangiku dan mencintaiku!. Aku memang bahagia!..

"Wah, busy sangat kau sekarang" Nida mengerling aku yang sedang dilamun cinta. Aku hanya tersengih. "Janganlah Jeles" aku membuat memek muka. Nida diam. "Kau sayang ke kat Fiz tu?" Soalan cepu emas apekah ini?.. "Of cosh! with all my heart!" aku memeluk bantal Love aku kuat. Nida diam lagi.  "Aku rasa.. something is wrong with Fiz" Aku memandang Nida lama. "Nothing is wrong with Fiz" Aku menjeling Nida tajam.  Aku tahu, sejak kali pertama aku keluar dengan Fiz, Nida cemburu. Walaupun takde bukti, tapi ramai pelajar dari bilik lain tahu. Nida cemburu!.  "Are You sure Wani?" Nida memandang aku tepat. "Kau ni apesal? Kau cemburu ek? I am your best friend Nida. Kau sepatutnya happy diatas kebahagiaan aku!" Aku bercakap lantang. Geram dengan sikap Nida. Dia bingkas bangun. "Aku tak cemburu! dan sebabkan aku kawan kau lah aku cakap. Tapi itulah, tak sangka kau masih ingat kau ada kawan nama Nida kan Wani? Aku ingat dah lupa!.. Orang kate cinta itu buta, tapi aku rase kau ni yang buta hati!" Nida menjerit kuat. Aku naik marah melihat kelakuan dia. Aku tak pernah lupa aku ada kawan, selama ni dia susah aku yang bantu! tu dia tak ingat!!

"Nida, Kalau aku nak ungkit, aku da ungkit semua. Takat kau cakap je kawan aku tapi kerja asik menyusahkan aku, You can go to HELL! aku tak heran dapat kawan cam kau lah!" Entah ape yang merasuk aku. I just blurt it out without thinking. Nida terdiam. "And Nida, Aku da penat da fikir pasal orang lain. Sampaikan aku lupa pasal diri sendiri. Sekarang ni, aku nak kebebasan aku. Aku tak nak lagi fikir pasal orang. Aku tak nak lagi jaga hati orang lain! So, please leave me alone!" Aku berpaling dan duduk dihadapan laptop tanpa memperdulikan Nida yang masih berdiri tegak dihadapan muka pintu bilik aku. "Fine, All the best Wani.. aku pergi.. aku datang pun just nak bagitau kat kau. Kalau kau tak tau lah, dan aku rasa confirm kau memang tak tahu.. Nizam sekarang dekat Hospital. Dah sebulan dia Koma! Aku cuba bagitahu kau tapi kau selalu takde kat bilik. and aku terlalu sibuk menjaga Nizam sejak sebulan yang lalu. of cosh lah kau takkan perasan aku takde dalam bilik kan?.. huh... but i guess, its useless telling u this. You said you dont care right? ok.. fine.. just take care of yourself Wani.. Im out of your life!" Suara Nida kasar dan bergetar.. Dia menangis.. dan kali ni.. Aku terdiam... Nizam... Koma?

No comments:

Post a Comment